Goed vindbaar zijn in Google, één van de aspecten die voor bedrijven erg belangrijk is. Als bedrijf moet je dan werken aan je SEO (Search Engine Optimalization). Het creëren van veel content en het verwerken van de juiste zoekwoorden in deze content, was voorheen dé SEO-manier. Maar er is een nieuwe strategie opkomst; Topic clusters en Pillar Pages. In dit blog vertellen wij er meer over.
Kwalitatief hoge content
Waarin het voorheen altijd ging om het maken van heel veel content, gaat het nu vooral om het maken van kwalitatief hoge content en het vooral goed structureren van deze content op je website. Deze verandering vindt plaats, omdat mensen anders zijn gaan zoeken. Voorheen zocht iemand op één woord/enkele woorden, maar momenteel zoekt men vaak op een hele vraag of een lange specifieke zoekterm, oftewel een long-tail keyword. Dit betekent dat mensen ook graag een zo specifiek mogelijk zoekresultaat zien in plaats van heel veel verschillende pagina’s met een beetje informatie. Voorheen maakte je ook vooral veel content op allerlei verschillende pagina’s. Met deze nieuwe SEO-strategie maak je content bij één belangrijke zoekterm. Je maakt voor dit belangrijke onderwerp een speciale pagina en daaronder hang je andere blogs en artikelen die aansluiten bij dat specifieke onderwerp.
Topic Clusters
Oftewel je maakt gebruik van Topic Clusters; je kiest een topic en hangt daaronder allerlei content die inspelen op long-tail-keywords. Meer van jouw pagina’s zullen dan vindbaar zijn in Google. Je pagina’s zullen niet concurreren met elkaar, wat voorheen wel het geval was.
Pillar pages
Een Topic cluster is de basis voor een Pillar Page. Een pillar page is een pagina ingedeeld op een bepaald onderwerp en weer onderverdeeld in subonderwerpen die aansluiten bij dit hoofdonderwerp. Voor de lezer ideaal, omdat hij ook zo eenvoudig kan doorklikken op meerdere aansluitende blogs en zo dieper kan gaan op wat hij interessant vindt. Voor jou als bedrijf ook erg fijn, want de bezoeker blijft op jouw website door hem te blijven voeden met interessante aansluitende content.
Waarom gebruik gaan maken van Pillar pages?
- Je laat zien dat je veel kennis van zaken hebt;
- De bezoeker kan in een korte tijd veel informatie lezen over een bepaald onderwerp en blijft op jouw website;
- Overzichtelijk Pillar pages vindt Google belangrijk en hij zal je hoog plaatsen in de zoekresultaten;
- Google beoordeelt je als expert en zal je hoog plaatsen in de zoekresultaten.
Revenue Creative heeft SEO expertise in huis!
Wil jij beter vindbaar worden in Google? Wil jij meer te weten komen over deze nieuwe SEO-strategie? Revenue Creative heeft deze Topic Clusters en Pillar Pages kennis in huis.